Friday, December 22, 2017

Baby, It's Cold Outside

Denne sangen er normalt sunget slik at det er en mann som prøver å overtale en kvinne til å bli og drikke, men The Real Group i Oslo konserthus, snudde om på det slik at det var en kvinne som forsøkte å overtale mannen til å bli. Det var den siste konserten for året, og det har blitt til sammen 31 konserter på meg i år. Skal ta en oppsummering av konserter på slutten av året. Uansett, jeg likte i alle fall den versjonen, og kanskje spesielt fordi jeg digger når kjønnsrollemønsteret blir brudt. Også er The Real Group utrolig dyktige. 

Hvor mange kan skryte av å ha en garnfarge oppkalt etter seg? Nå kan jeg skryte av det, for Siw som farger Tulliball-garnet har farget et hespe til meg i fargen amylin. Hvor kult er ikke det? Det er skikkelig, skikkelig kult, og jeg elsker fargen også. Fikk matchende mininøste fra Tulliball også. Det skal nok bli noe fint til meg utpå nyåret. 

I dag dro Gry Hege og jeg på tur til Brummunddal for spise lunsj med Grethe. Gry Hege har hatt et år med større utfordringer enn de fleste møter et helt liv. Du kan lese om hennes historie i VG Helg og se henne på God morgen, Norge på julaften. Jeg er glad hun er her§ 


(Tittel: Baby, It's Cold Outside - Idina Menzel ft. Michael Bublé) 





This song is normally sung by a man trying to talk a woman into staying and to have another drink. But The Real Group turned the song around to a woman trying to talk a man into staying. The Real Group in Oslo Konserthus was the last concert of the year, and all together I've been to 31 concerts this year. I'm going to make list of the best ones at the end of the year. Anyway, I like The Real Group's version, maybe because I love when the expected gender roles are switched. And The Real Group is so good too. 

How many can brag about having a yarn colour named after you? I can brag about it now, since Siw who dyes Tulliball yarn, has dyed a skein for me in the colour amylin. How cool is that? It's so cool, and I love the colour as well. I also got a matching mini-skein of Tulliball too. I'm probably going to knit something nice for me in 2018. 

Today Gry Hege and I drove to Brummunddal to have lunch with Grethe. Gry Hege has had a year with bigger challenges than most of us meet in a life time. Her story is in VG+ Norwegian newspaper and she's going to be on Christmas TV too. Her story is incredible, and I'm just glad she survived it all and is still around. 

(Title: Baby, It's Cold Outside - Idina Menzel ft. Michael Bublé) 




No comments: