Sunday, December 03, 2017

Christmas (Baby Please Come Home)

Nok en dag i desember, nok en luke åpnet. I dagens luke skjulte det seg herlig ullgarn. Ikke for at jeg mangler garn, men kan man egentlig få for mye garn? Tror ikk det! Uansett, jeg er veldig glad for garnet jeg fikk. Hva det skal bli, aner jeg ikke. Tror kanskje det kan lønne seg å vente litt før jeg starter å strikke noe av det også. Bare sånn i tilfelle. Jeg har fått ferdig et par prosjekter, men det kan jeg ikke vise bilde av. Det er vel sånn det er i desember, mye gavestrikk som ikke kan vises før etter julaften. Forhåpentligvis klarer jeg å få ferdig noe til i morgen som ikke er julegaver. Jeg er fortsatt med i Indie Gift Along, og prøver å få strikket ferdig et prosjekt i hver kategori der. Har en pulsvarmer, og bør klare å få strikket pulsvarmer nummer to i løpet av morgendagen.

Og siden vi er i desember, har du noen julefilmer du ser hvert år? Jeg har noen, ja, og den lista øker for hvert år. Tror noe av det har med at ungene blir eldre og har sine favoritter de skal se. En av filmene jeg alltid ser før jul er Love Actually. Åpningsscenen rører meg hver eneste gang jeg ser den. Det samme med Emma Thompson sin scene til Joni Mitchell. Og hvem elsker ikke: There were more than one lobster present at the birth of Jesus? Det er så mange scener i den filmen, og den blir i hvertfall ikke dårligere av å bli sett flere ganger. Merker jeg gleder meg allerede til å se den igjen. Og til deg som har sett den mange ganger og har den på DVD, se filmen med kommetarer. Det er Hugh Grant, Billy Nighy, Richard Curtis and Thomas Sangster som kommenterer, og Hugh Grant kommer for sent.

(Tittel: Christmas (Baby Please Come Home - U2)



Another day in December, another gift unwrapped. And today's gift was a lovely skein of wool yarn. Not that I lack yarn, but you can't really get too much yarn, can you? I don't think so. Anyway, I'm really gratefull for the yarn I got. What I'm going to knit with it, I haven't decided yet, but I think I should wait until I have opened all the gifts before I decide. Just in cases. I have finished a couple of projects, but I can't really show them off. That's December I guess, a lot of gift knitting and nothing to show until after Christmas Eve. Hopefully I'll finish a pair of fingerless mittens during tomorrow. I'm still in the Indie Gift Along, and I'm trying to finish off a project in each category. I have one fingerless mitten, and the second one should be done by tomorrow.

And since we're in December, do you have any movies you watch before Christmas each year? I have a few, and the list seems to grow every year. Some of it has with my kids getting older and have their favorite Christmas movies too. I always watch Love Actually before Christmas, and the opening scene always gets me. So does Emma Thompson's scene to Joni Mitchell, heartbreaking. And I mean, you have to love: There were more than one lobster present at the birth of Jesus? So many scenes I love in that movie, and it's a movie which is still standing strong. If you have the movie on DVD, watch it with the commentary. It's Hugh Grant, Billy Nighy, Richard Curtis and Thomas Sangster who comment and Hugh Grant is actually late.

(Title: Christmas (Baby Please Come Home - U2)

No comments: