Wednesday, December 27, 2017

Perfect Symphony

Noen ting går bare perfekt sammen. Jul og god mat, jul og strikking, jul og slappe av ... Jul og gavestrikking går egentlig aldri bra sammen. Spesielt ikke fordi jeg alltid ender opp med å få dårlig tid. Uansett så ender jeg alltid opp med noe gavestrikk allikevel. I år strikket jeg to puter, og jaggu bra jeg ikke skulle møte mottaker før 2.juledag. Jeg pakket de inn ti minutter før vi dro. Men de ble ferdige! Mønsteret heter Home & Love Throw Pillows, og er med i Giftalong, så klart. Mønsteret er egentlig tykt garn og tykke pinner, men jeg gjorde litt justeringer. Mine puter er strikket på pinne 4 mm og i Cotton Merino fra Garndstudio. Jeg brukte litt mer garn på den lyse puta enn den mørke. Ikke helt sikker på hvorfor. På den lyse puta måtte jeg starte på nøste nummer 4, mens på den mørke holdt det med 3 nøster. Ble fornøyd, men selv om jeg godt kunne tenke meg sånne puter, tror jeg neppe jeg orker å strikke meg sånne. Ble litt for stressende å strikke dem etter deadline, og da ble kosen også litt borte.

Jeg har forresten ikke gitt meg helt med Giftalong, og jeg håper å få ferdig en jakke før 2018 også. Det er den siste kategorien i Giftalong. Jeg startet på Hoodie Shawl Cardigan i går. Får se om romjula er lang og fin, eller om den også ble for kort.

(Tittel: Perfect Symphony - Ed Sheeran & Andrea Bocelli)




Somethings just match perfectly. Christmas and delicious food, Christmas and knitting, Christmas and relaxing... Christmas and gift knitting just don't match that good. Specially since I keep ending up with too little time to finish it. I always end up with some gift knitting anyway. This year I knitted two pillows, and it was a real good thing I didn't meet the receiver until 26th  of December. I ended up wrapping the pillows ten minutes before we left. But I finished them. The pattern is Home & Love Throw Pillows, and the pattern is a part of the Giftalong. The pattern calls for thick needles and some thick yarn, but I changed it a bit and ended up knitting the pillows on needle 4 mm in Cotton Merino from Drops. The dark pillow used a bit more yarn than the lighter pillow. I don't know why, but on the dark pillow I had to start on ball number 4 but on the lighter pillow I only used 3 balls of yarn. I was happy with the pillows, and even if I would like a pair myself, I don't think I'm going to knit myself some. After the stress of finishing up the two pillows, I don't really feel like knitting another pair.

I haven't given up Giftalong just yet either. I hope to finish a jacket before 2018 as well. It will fit the last category of Giftalong. I started a Hoodie Shawl Cardigan yesterday. So let's see if the days before 2018 are enough to finish it up.

(Title: Perfect Symphony - Ed Sheeran & Andrea Bocelli)

No comments: