Sunday, January 28, 2018

Optimism

Er det optimistisk å strikke så mange luer? Altså den tid vi faktisk bare har et hode, og det er jo begrenset for hvor mange ganger man kan skifte lue? Eller? Jeg tror jeg bare må slenge noen av luene  i gavekurven til neste jul. Det gjør jo ingenting at noen av gavene til jula allerede er ferdig. Jeg har fått dilla på luene til Marion Louise Rindsem. Og denne oppskriften er nok en oppskrift fra boka hennes, Luer. Stripelue og jeg har nok en gang brukt restegarn, Drops alpaca. Det er greit med lagerstrikk. I alle fall foreløpig! Måtte det vare så lageret mitt kan komme ned i en litt mer anstendig vekt. Lua krevde ikke mange gram, men alt hjelper. Jeg brukte 56 g til sammen.

Jeg har også strikket en hals. Mønsteret er Helen Stewarts og heter Land of Sweets. Meningen er at man skal kunne bruke mininøstene fra en adventskalender. Jeg brukte heller garn fra lageret, Tulliball Strå. Et enkelt og lett mønster å strikke, og siden Strå er lacegarn, så ble halsen tynn og myk. Dette er en gave, så jeg håper mottakeren setter pris på den. Har i grunnen nok garn igjen til en hals til meg selv også. Kan hende jeg strikker en til meg selv også. Likte mønsteret og uttrykket i lace-garnet. Jeg brukte 42 g på pinne 3 mm.

(Tittel: Optimism - Vijay lyver trio)





Is it optimism to knit a ton of hats? We do have only one head, and there is a limit how many times you can change hats too? Or? I think I might have to put some of the hats in the basket of gifts for next Christmas. Not a bad deal to have some gifts ready at this time. Right now I love knitting the hats from Marion Louise Rindsem's book. Another hat from her book, Stripelue, and I have used yarn from my stash again. I'm doing pretty good in using yarn from my stash. At least so far. I know it hasn't been a month into a new year yet, but hey, take the small victories. The hat weigh 56 g.

I have also finished a cowl. The pattern is Land of Sweets by Helen Stewart. The point is to use the miniskeins you get from an advent calendar. I used yarn from my stash instead, Tulliball Strå. It's an easy pattern to follow, and a fast knit. Since Strå is lace, the cowl turned out real light and soft. It's a gift, and I hope the receiver loves it. I love it too, and I might knit myself one in the same yarn since I have enough. I loved the way it turned out. I used only 42 g on needles 3 mm.

(Title: Optimism - Vijay lyver trio)

No comments: