Sunday, January 07, 2018

Rainbow

For en bra start på strikkeåret 2018. Har jo bestemt meg for å jobbe med UFOer i januar. Fikk ferdig først et sokkepar, og nå er jeg ferdig med enda et par. Denne gangen et par ankelsokker i Opal regnbuefarget garn med glitter. Jeg husker ikke helt når jeg startet på disse heller, men det er rester etter to par med vanlige sokker strikket i samme garnet, og de strikket jeg i juni. Det betyr at jeg må ha startet etter det en gang. Nå er de uansett ferdige. Den neste UFOen jeg tenkte å gjøre ferdig, er et par Selbuvotter jeg startet på en gang i tida. Men så fant jeg ikke mønsteret igjen. Jeg har fortsatt ikke funnet oppskriftsheftet. Det betyr at jeg startet på noe helt annet. Må jo startet på de 18 genserne og garnet fra julekalenderen må jo brukes også. Så jeg startet på Threipmuir av Ysolda Teague i garn fra julekalenderen. Skal snart tilbake til UFO-strikkinga igjen. Skal bare ... 

(Tittel: Rainbow - SIA) 





What a great start of the knitting year 2018. I have decided to work on my UFOs in January. I finished up the first pair of socks, and now I finished another one. This time a pair of ancle socks in Opal rainbow coloured yarn with stellina. I can't remember when I started these, but they are knitted out of some leftover yarn from two pairs of socks knitted in the same yarn, and I knitted those pairs in June. That means I have to have started the ancle socks after that time. Anyway, now they're done. The next UFO I was going to work on, was a pair of Selbu mittens I started once. But then I couldn't find the pattern. I still haven't found the pattern. And since I didn't have a pattern, I had to knit something else. I started Threipmuir designed by Ysolda Teague with yarn I got in my advent calendar. I have to start knitting the 18 sweaters I'm going to knit this year. I'm soon going back to all the UFOs I have. I just have to ...

(Title: Rainbow - SIA) 

3 comments:

Med kjæleik til livet said...

kor fine sokker --- eg har og noen som venter på siste finnis - i glittertråd ;)

smil fra HO monika

AnnetteK said...

Knallstilige sokker!
Skikkelig gladfarger!

Hanne said...

Ah - bra start, ja!
Jeg har et mål om å lage én julegave i måneden + fullføre flere påbegynte gensere til meg selv. Den første genseren ble ferdig her om dagen, og én julegave er klar. So far, so good :D
Pludrehanneklem