Monday, March 26, 2018

I Had A Hat

Eller kanskje jeg hadde ti? Eller enda flere? Det er tydeligvis lueåret. Restegarn er ypperlig til luer. Og er det noe jeg har mye av er garn. Jeg har mye restegarn, mange enkeltnøster og tydeligvis et stort behov for luer. Luer har den fordelen at jeg kun trenger å strikke en, og så er den ferdig. Men jeg må innrømme at det har blitt kjappere å strikke votter etter at jeg fant ut at det går an å strikke to votter for å få et par. Og ikke tre ... Denne lua er strikket i alpakka fra Sandnes på pinne 3 mm, og den er strikket litt etter innfallsmetoden. La opp til samme antall masker som en del av luene til MarionR, siden jeg har strikket en del av dem i det siste. Jeg brukte et nøste, men den veier 52 g, så det var vel litt mer i nøstet enn 50 g.

(Tittel: I Had A Hat - Dropkick Murphys)



Or maybe I had ten? Or maybe even more? Obviously 2018 is the year of hats. Leftover yarn is perfect for hats. And I have some leftover yarn. I have a lot of leftover yarn, a lot of single skeins and obviously a great need for hats. And you only have to knit one hat and then it's done. But I have to admit it is a lot quicker to knit mittens after I figured out I just have to knit two mittens to make a pair. And not three ... This hat is knitted in alpaca from Sandnes on needles 3 mm. I cast on the same number of stitches as a lot of the hats designed by MarionR, and I just knitted until I felt it was long enough. The decreases were done after how I felt it, so I didn't really use a pattern for it. I used one skein, but it weighs 52 g so I guess the skein had a bit more than 50 g.

(Title: I Had A Hat - Dropkick Murphys)

No comments: